Jobinside

Ecolean

Representerar du arbetsgivaren?

Ecolean - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor

Så här har Ecolean bedömts som arbetsgivare:

6.2/10

3 Omdömen

Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?

Alla omdömen

8.1/10
  
Ecolean 
för 9 år sedan
Omdöme generellt
Mycket bra arbetsplats med högt tempo och mycket kompetent personal på golvet.Skönt att kompetens går före vän och familj förhållande.Här får man verkligen visa vad man går för,hög arbetsmoral på golvet..Jag trivs jättebra här efter att jobbat på företag innan där inkompetens verkade vara en merit och långa tungor på rätt ställe så kunde man glida runt utan att egentligen prestera ett skit.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
8.0/10
  
Ecolean 
för 15 år sedan
Omdöme generellt
Ecolean är ett utvecklingsföretag där det ställs lite högre krav på personalen är på genomsnittsföretaget. Det är inte större än att alla personer syns - gör man ett bra jobb syns det, göra man ett mindre bra jobb syns det också. Detta gör att företaget kanske inte passar för alla, men för personer som trivs på ett företag där man syns, tempot bitvis är högt och man relativ snabbt kan få ansvara för ganska stora områden så är det i min åsikt en riktigt bra arbetsgivare. Vill man ha en anställning där man kan "gömma sig" tills något bättre dyker upp så är det fel ställe.

Ett problem kan vara att företaget har utvecklats väldigt snabbt de senaste åren vilket kan göra att personer som varit anställda länge kanske inte längre "känner igen sig". Personer som blivit omsprungna av yngre kollegor kan eventuellt känna sig mindre uppskattade, men vid tillsättning av tjänster ser man till kompetens och inte tjänsteår - något som i min uppfattning är ganska ovanligt idag. Det är en arbetsgivare där gubbvälde inte existerar - även yngre personer av båda könen kan få nyckelroller i organisationen.

Företaget är inne i en väldigt spännande period med lansering av ett nytt förpackningskoncept och där kommer att finnas stora utvecklingsmöjligheter för rätt personer under flera år framöver.

Jag kan varmt rekommendera Ecolean som arbetsplats.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
2.4/10
  
Ecolean 
   Konstruktör
för 15 år sedan
Omdöme generellt
Ecolean är ett bra instegsföretag. Man ges möjlighet att förbättra sin kompetens som konstruktör snabbt i ett inledande skede. Det är även rätt spännande arbetsuppgifter och bra kollegor.

Här tar fördelarna slut. Lönen är direkt dålig och står sig inte mot andra aktörer på marknaden. I stort sett inga möjligheter till utveckling ges och möjligheten att påverka är minimal.

Ledningen är allt annat än kompetent. Kortsiktliga beslut varvas med direkt felaktiga. Eller för att citera en person i företagets ledning: "Gilla läget eller stick!".

Kan inte annat än att avråda andra att ta ett jobb på detta företag som inte alls respekterar sina anställda.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?