Vellinge kommun - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har Vellinge kommun bedömts som arbetsgivare:
7.4/10
7 Omdömen
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
7
Omdömen
6.9/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Bra att det är en strävsam organisation. Finns mycket vilja som jag tycker sprider sig på ett positivt sätt. Ibland är det lite stelbent och tungrott dock. Det som väger upp mycket är fantastiska kollegor.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
7.7/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Tryggt och givande att jobba på Vellinge kommun. Man känner att man är delaktig i verksamheten och formar något bra tillsammans med trevliga kollegor. Det händer mycket och man får ganska lätt gehör för nya ideer.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
8.3/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Det finns ett bra driv framåt och ett entreprenörstänk inom organisationen som sprider sig till medarbetarna på Vellinge kommun. Inte så byråkratiskt som det annars kan vara på en kommun. Du har möjlighet att lära dig saker hela tiden och får ganska mycket eget ansvar.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
7.7/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Rak och tydlig kommunikation som ger frihet under ansvar. Bra och varierande arbetsuppgifter och jag känner att jag skulle kunna byta bana inom kommunen om jag vill. Underbara kollegor som alltid kan få mig på gott humör!
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
7.0/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Att jobba med de äldre är ibland stressande men också väldigt givande. Vellinge kommun är överlag en bra arbetsgivare och verkar måna om att hålla en hög kvalitet (med bra kvalitetssäkring). Bland mina kära kollegor så är det en varm stämning med många skratt. Saknar ibland möjlighet till dialog med chefer på en viss nivå. Lönen är väl ok men lite trögt att höja sin lön. Trygg och bra arbetsgivare ändå!
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
7.1/10
Vellinge kommun
i
Vellinge
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Jättebra stämning bland kollegorna. Vi arbetar verkligen tillsammans på förskolan och stöttar varandra. Alla sätter barnen i första rummet och bryr sig. Att man får vara ute så mycket om dagarna är ett stort plus.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
7.1/10
Omdöme generellt
Utsedd till årets skolkommun 2014 vilket gör det ännu mer inspirerande att jobba här. Det känns som att vi lärare får ganska stor frihet i vårt arbete så länge man själv har viljan. Det finns ett tydligt kunskapsfokus och modernt tänk inom skolan här. Stämningen bland kollegorna är riktigt bra upplever jag det som och det finns utrymme för att komma med synpunkter. Kollegorna är stöttande och uppmuntrande och det finns alltid ett erfarenhetsutbyte och en prestigelöshet. Visst kunde lönen vara bättre men det känns som att det kan ljusna om bara samhället inser att vi lärare behövs! Den största nackdelen med att jobba här är arbetsbördan. Ibland så känns den övermäktig. På det stora hela en bra arbetsgivare! Det absolut bästa med att jobba här är ju barnen!
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?