Kommentarer till omdöme av Tidningsbärarna
0.9/10
Tidningsbärarna
i
Malmö
för 10 år sedan
Omdöme generellt
Jobbat som tidningsbud sedan 2013.
En ledning som fullständigt skiter i dig. Du blir påtvingad arbetsuppgifter som tar grymt mycket längre tid än vad du egentligen får extra tid för.
Du jobbar i alla väder (även storm som klart är klassad som farlig).
Du får ganska dåligt betalt med tanke på vilken slitgöra det är och vilka tider du jobbar.
De förväntar sig perfektionism, medans de själva sitter inne på sina kontorer och har det varmt och mysigt.
Du kan ha delat över 1000 tidningar, men gud ha nåd om du råkat slarva med ett par stycken. Du blir hotad med avsked direkt.
Vissa är duktiga på att skicka ut varning utan någon vidare anledning.
Lite som mobbning verkar det som.
Jag har själv bevittnat hur pass lång tid en brevbärare tar på sig för att gå i samma trapphus som du själv går i. Du får springa upp med brev och tidningar och allt som allt ska det ta 2-3 minuter högst.
Hiss som inte funkar...
Lås som inte funkar...
Slitna vagnar...
Du blir sliten...
Nä inget jobb jag rekommenderar, men är man i behov utav pengar som student så får man suga upp o jobba.
En ledning som fullständigt skiter i dig. Du blir påtvingad arbetsuppgifter som tar grymt mycket längre tid än vad du egentligen får extra tid för.
Du jobbar i alla väder (även storm som klart är klassad som farlig).
Du får ganska dåligt betalt med tanke på vilken slitgöra det är och vilka tider du jobbar.
De förväntar sig perfektionism, medans de själva sitter inne på sina kontorer och har det varmt och mysigt.
Du kan ha delat över 1000 tidningar, men gud ha nåd om du råkat slarva med ett par stycken. Du blir hotad med avsked direkt.
Vissa är duktiga på att skicka ut varning utan någon vidare anledning.
Lite som mobbning verkar det som.
Jag har själv bevittnat hur pass lång tid en brevbärare tar på sig för att gå i samma trapphus som du själv går i. Du får springa upp med brev och tidningar och allt som allt ska det ta 2-3 minuter högst.
Hiss som inte funkar...
Lås som inte funkar...
Slitna vagnar...
Du blir sliten...
Nä inget jobb jag rekommenderar, men är man i behov utav pengar som student så får man suga upp o jobba.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Kommentarer av besökare
Inga kommentarer ännu.
Månadens högsta betyg
Novasis
9.3
Recipharm
5.1
Villa utsikten
3.8
Consid AB
2.1
Sympati AB
1.9
Visa alla högsta betyg
Månadens lägsta betyg
Sjöbruket AB
0.2
Cykelkraft Malmö
0.7
Brothers
1.3
Sjöfartsverket
1.4
Capio
1.4
Sympati AB
1.9
Consid AB
2.1
Visa alla lägsta betyg
Du måste vara inloggad för att kommentera.