Sökresultat för Malmö
Alla omdömen
Cykelkraft Malmö
2026-04-021 omdöme
Gav inget kontrakt trots efterfrågan vid flera olika tillfällen, vilket är olagligt. Förväntar sig att anställda arbetar gratis efter stängning av butiken. Avskedar personal utan att informera personen i fråga. Istället blockar de telefonnumret till personen.
Adacta Advokatbyrå
2025-06-021 omdöme
Jag hade under feedbacksamtal fått beskedet att de var nöjda med mitt arbete och att jag mötte ledningens förväntningar. Chefen sade att jag nog inte behöver oroa mig för provanställningens slut. En vecka senare blev jag uppsagd. De angav inte något skäl. Det som hänt däremellan är att jag pratat om föräldraledighet i samband med mitt barns födsel några månader framåt. Det ska tilläggas att jag i samband med detta uttryckligen sagt att jag inte har några problem med att hålla mina ärenden flytande under tiden och göra de saker som inte kan vänta tills efter föräldraledigheten, och att vara flexibel i förhållande till byråns behov. Jag trivdes verkligen bra på det här jobbet och visade lojalitet mot arbetsgivaren. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle användas emot mig, vilket min uppfattning är att det har gjorts här. Rekommenderar inte denna byrå till den som planerar att bilda familj eller som vill vara helt säker på att arbetsrättsliga lagar följs.
Victoriahem
2024-01-152 omdömen
Sveriges i särklass sämsta hyresvärd och arbetsgivaren med stora problem. Bolaget äger väldigt slitna fastigheter i väldigt utsatta områden med daglig förekomst av allvarliga hot och våld. Personalen är kraftigt underbemannade då ingen vill jobba där och de har inga mandat att beställa nåt så servicen är usel och hyresgästerna väldigt missnöjda. Ledningen är väldigt arrogant, aggressiv och hatad av personalen där de gör påhittade case för att sparka de som ej är ja-sägare. Istället köper bolaget olika falska utmärkelser, manipulerade undersökningar som optimeras maximalt på Google genom olika tjänster och företag för att minska det annars överväldigade kritiken mot bolagets ledning. Ring Unionen eller Fastigjets så får du höra sanningen om denna hemska arbetsplats!
Consid AB
2023-10-172 omdömen
Consid består av flera kontor spridda över landet, och även utomlands. De agerar ganska självständigt. Mitt omdöme gäller enbart Stockholmskontoret. Min roll var som anställd konsult. Erfarenheten var tyvärr negativ. Sammanfattningsvis känns bolaget mer som Amazon än som ett traditionellt, svenskt konsultbolag. Anställda konsulter ses mer som mjjölkkor än som människor. OBS: Omdömet gällande medarbetare/stämning gäller mest stämning. De flesta medarbetarna var jättebra, och jag håller fortfarande kontakten med flera av dem.
Lejongårdar
2023-03-181 omdöme
Ingen struktur. Verkligen en riktigt dålig arbetsplats, där man bytt ut personalen utan anledning. Skulle inte rekommendera denna arbetsplats till någon. Verkligen en arbetsplats som har mycket att jobba på om den ens kommer finnas kvar.
Bygghemma Sverige AB
2022-03-111 omdöme
Bristande, om inte till och med helt missvisande information från ledningen. Arbetsuppgifter som byggs på mer och mer utan att det reflekterar på löneutvecklingen. Lönehöjningar som aviseras för hela företaget men när det kommer till kritan så snålas det till höger och vänster. Spelar ingen roll hur bra eller dåligt man presterar du kan vara hur dålig som helst och fortfarande få jobba kvar och om du presterar svin bra så belönas det inte på nått sätt. Råder alla som tänker söka till Bygghemma att få arbetsuppgifter och tider nedskrivna på papper annars så kommer företaget att bara hänvisa till anställningskontraktet som gynnar dem.
El-Pågarna
2020-10-241 omdöme
Hål er borta. Brist på ledarskap. Dåliga utvecklingsmöjligheter eller inga alls. Brist på säker arbetsmiljö.
Allakando
2020-09-091 omdöme
Jag jobbade på Allakando i 1 1/2 år och en sak är jag helt säker på: det är ett hemskt företag. De fick mig att signera en konkurrensklausul (utan några som helst förmåner) innan jag ens hade blivit garanterad jobbet. När jag jobbade i andra städer gav de mig en reseersättning som inte ens kompenserade för hälften av den faktiska resekostnaden (som bara låg på 70 kr). Det var alltid dålig kommunikation med administrationen och blev ofta fel med hemsidan som de inte hjälpte mig med. De scammade åtminstone en av familjerna jag jobbade för genom att hävda att de skulle få gratis prova-på-lektioner med mig. Familjen fick sen hem en faktura på över 3000 kr. De tog bara tillbaka den skyhöga fakturan efter att jag konfronterade Allakando och familjen själva hotade med rättsliga åtgärder. Vill du ha rimliga arbetsförhållanden? Jobba inte här.
Acando
2020-07-161 omdöme
Har hört om många som blivit väldigt orättvist behandlande. Tex har man nu tagit Corona-krisen som en ursäkt och valt att säga upp personer som tidigare är eller varit sjukskrivna samt föräldralediga personer. Det är mycket svågerpolitik vilket tyvärr inte alltid skapar de bästa ledarna.....
Toyota Logistics
2020-02-081 omdöme
Utbrändhet, frustration och uppgivenhet präglar arbetsplatsen. Enormt hög personalomsättning vittnar om problemen. Många nyckelpersoner med kompetens och erfarenhet har slutat på senare tid för att ersättas med bemanningskonsulter. Arbetsbelastningen är påfrestande och ohälsosamt hög. Arbetsplatsen kontrolleras av manager från europeiska huvudkontoret, vilket medför att ledarstilen blir därefter. Ingen respekt för svenska arbetslagar eller arbetsmiljöregler. Management by fear och dold mobbing skapar tryckt och kvävande stämning. Baktalan och skuldbeläggning mellan medarbetare förekommer.
Visa alla högsta betyg
Visa alla lägsta betyg