Kommentarer till omdöme av Tidningen Metro
2.4/10
Tidningen Metro
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Detta omdöme gäller tidningen Metro som säljorganisation.
Att jobba som säljare (oavsett nivå) här är extremt krävande - utan den sedvanliga utdelningen för insatsen. Lönerna ligger strax under de marknadsmässiga, och provisionen är låg och omfattas av krångliga villkor. Stämningen på hela Metro är generellt mycket dålig, och samarbetet mellan de olika avdelningarna är obefintlig. Inom avdelningarna är den nästan lika dålig. Man har byggt upp en resultatfokuserad organisation som ska jobba hårt och dra in annonspengar, men värderingar såsom trivsel och personalvård dånar med sin frånvaro. Man strävar efter en atmosfär som ska få säljarna att tävla mot varandra och sig själva på en nivå som inte lämnar mycket utrymme till proaktivitet eller utveckling. Detta går hem relativt bra tack vare att man rekryterar väldigt unga eller oerfarna säljare som behöver strikta ramar och rutiner, men jag skulle inte rekommendera Metro till en mer erfaren person.
Hög musik, juniora chefer, låg bildningsnivå bland säljarna och högt tempo med höga resultatmål. Inget toppenställe. Tyvärr.
Att jobba som säljare (oavsett nivå) här är extremt krävande - utan den sedvanliga utdelningen för insatsen. Lönerna ligger strax under de marknadsmässiga, och provisionen är låg och omfattas av krångliga villkor. Stämningen på hela Metro är generellt mycket dålig, och samarbetet mellan de olika avdelningarna är obefintlig. Inom avdelningarna är den nästan lika dålig. Man har byggt upp en resultatfokuserad organisation som ska jobba hårt och dra in annonspengar, men värderingar såsom trivsel och personalvård dånar med sin frånvaro. Man strävar efter en atmosfär som ska få säljarna att tävla mot varandra och sig själva på en nivå som inte lämnar mycket utrymme till proaktivitet eller utveckling. Detta går hem relativt bra tack vare att man rekryterar väldigt unga eller oerfarna säljare som behöver strikta ramar och rutiner, men jag skulle inte rekommendera Metro till en mer erfaren person.
Hög musik, juniora chefer, låg bildningsnivå bland säljarna och högt tempo med höga resultatmål. Inget toppenställe. Tyvärr.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Kommentarer av besökare
Inga kommentarer ännu.
Månadens högsta betyg
Novasis
9.3
Recipharm
5.1
Villa utsikten
3.8
Consid AB
2.1
Sympati AB
1.9
Visa alla högsta betyg
Månadens lägsta betyg
Sjöbruket AB
0.2
Cykelkraft Malmö
0.7
Brothers
1.3
Sjöfartsverket
1.4
Capio
1.4
Sympati AB
1.9
Consid AB
2.1
Visa alla lägsta betyg
Du måste vara inloggad för att kommentera.