Solid Försäkrings - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har Solid Försäkrings bedömts som arbetsgivare:
2.3/10
1 Omdöme
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
1
Omdöme
2.3/10
Omdöme generellt
En bedrövlig och många gånger rent amatörmässig ledning. Först sparkar man tre st från kundtjänst för att spara pengar. Några veckor senare åker ledningen till New York vilket kostade ungefär en årslön för en av de som sparkats. Ytterligare någon vecka efter denna resa blev det en resa till Österrike.
Vänskapskorrumption går före lojalitet och erfarenhet. Medarbetare som gör något bra får aldrig något beröm för detta. Däremot har medarbetare vid flera tillfällen blivit utskällda efter noter inför resten av företaget oavsett om de gjort fel eller inte.
Man är snål när det gäller de anställdas löner och förmåner. Däremot slösar man gärna bort dom på reklam som endast riktar sig till den lokala marknaden (speciellt vettigt med tanke på att man har hela landet som kundbas).
På kundtjänst skulle man vid ett tillfälle satsa på mer rutinerade och erfaren personal för att höja kvaliteten på utgående samtal. Då anställde man ett antal korphockeyspelare som aldrig arbetat på någon kundtjänst över huvudtaget...
Vänskapskorrumption går före lojalitet och erfarenhet. Medarbetare som gör något bra får aldrig något beröm för detta. Däremot har medarbetare vid flera tillfällen blivit utskällda efter noter inför resten av företaget oavsett om de gjort fel eller inte.
Man är snål när det gäller de anställdas löner och förmåner. Däremot slösar man gärna bort dom på reklam som endast riktar sig till den lokala marknaden (speciellt vettigt med tanke på att man har hela landet som kundbas).
På kundtjänst skulle man vid ett tillfälle satsa på mer rutinerade och erfaren personal för att höja kvaliteten på utgående samtal. Då anställde man ett antal korphockeyspelare som aldrig arbetat på någon kundtjänst över huvudtaget...
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?