Jobinside

Skandinavisk Opinion SKOP

Representerar du arbetsgivaren?

Skandinavisk Opinion SKOP - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor

Så här har Skandinavisk Opinion SKOP bedömts som arbetsgivare:

1.1/10

6 Omdömen

Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?

Alla omdömen

1.4/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Sök inte arbete på SKOP. Ledningen refererar till de anställda som "lössen."

Jag har själv hört de båda ägarna till SKOP prata om telefonintervjuarna som "löss" och i andra nedvärderande ordalag.

Arbetsmiljön existerar inte. Allt är nergånget.

Kunderna som köper undersökningar av SKOP, tror att de får kvalité. Men min erfarenhet är att arbetsmoralen bland telefonintervjuarna inte existerar, och att de godtyckligt fyller i enkäterna på egen hand, när personerna som rings upp inte vill svara.

Men allt detta bottnar i den usla ledningen.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
2.4/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
för 12 år sedan
Omdöme generellt
Som alla andra som recenserat den här arbetsplatsen rekommenderar jag inte SKOP om det finns något annat att välja på (såvida du inte är ett absolut geni när det gäller att charma folk per telefon, men i så fall kan du antagligen hitta ett bra försäljningsjobb). Mina medarbetare var glada och trevliga, och själva arbetsuppgifterna är på sätt och vis ganska roliga, men det ställs enorma krav på intervjuarna och det finns ingen som helst förståelse för att man kan ha svårt att leva upp till dem - klarar du det inte så ut med dig och in med nästa, det spelar ju ingen roll.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
0.1/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
för 13 år sedan
Omdöme generellt
Det skriftliga omdömet har tagits bort eftersom Jobinsides regler ej har efterlevts.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
0.3/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
för 13 år sedan
Omdöme generellt
Personalomsättningen på SKOP är riktigt hög och företaget annonserar ut möjligheter till jobb minst en gång varje månad. Gick dit på deras informationsträff och började jobba redan dagen efter. Har enbart negativ kritik om företaget:

- Med tanke på de orimliga kraven som ställs på intervjuarna är lönen riktigt låg.

- Cheferna på stället tycks ha haft en riktigt taskig uppväxt och beter sig därefter... otrevliga är de också. Samt trötta på allt och alla, de är ju trots allt runt 70 år och går snart i graven.

- Arbetsmiljön. Man sitter tillsammans med 6 andra i ett rum där det enda som skiljer en åt är blå väggar mellan borden. Detta leder till en hög värme i rummet, armsvett och högljudd nivå till den grad att det stundvis nästan blir omöjligt att höra vad intervjuobjektet säger...

Håller med ovanstående talare om att detta är ett jobb man söker enbart om man behöver pengar.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
1.4/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
   Telefonintervjuare
för 13 år sedan
Omdöme generellt
Det skriftliga omdömet har tagits bort eftersom Jobinsides regler ej har efterlevts.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
0.7/10
  
Skandinavisk Opinion SKOP 
   Telefonintervjuare
för 14 år sedan
Omdöme generellt
Telefonintervjucentralen är ett skämt. Till skillnad från andra callcenterjobb får man åtminstone en timlön på 85kr/h men arbetsmiljön är riktigt dålig. Dåliga stolar och headset, man fyller i formulären med papper och penna (!!!) och cheferna vill få en att utföra mer intervjuer än vad som är logiskt möjligt enligt arbetstiden och tiden det tar att genomföra en intervju. Detta leder till fusk, då folk fuskar för att klara de omöjliga mål ledningen sätter. Tiden det tar att få tag i en person som vill intervjuas tycks inte heller räknas in. Ledningen tycks ha glömt att vi inte är kvar i 80-talet då man inte hade fler än 2 tv-kanaler hemma och folk inte hade så mycket annat att göra än att svara på enkäter över telefon.

Stämningen och arbetskamraterna är väl hyfsade, men det är självklart ganska svårt att kommunicera med arbetskamrater på ett callcenter.

Att man har timlön och ingen egentlig provision (även om man måste möta ledningens konstiga mål till viss del) gör att jobbet som telefonintervjuare ändå är lite bättre än ett säljjobb. Ta bara det här jobbet om du inte hittar något annat och verkligen behöver pengarna.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?