Europcar - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har Europcar bedömts som arbetsgivare:
2.6/10
2 Omdömen
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
2
Omdömen
2.1/10
Europcar
Tidigare anställd
för 3 år sedan
Omdöme generellt
Stressig arbetsmiljö som får medarbetare att gå in i väggen. Ledning som inte tar det på allvar, följer fackets regler för återgång till arbetet dock dålig uppföljning.
Långa rekryteringsprocesser gav flera månader utan personal i viktiga roller.
Långa rekryteringsprocesser gav flera månader utan personal i viktiga roller.
Fördelar
Rolig arbetsplats med mycket som händer
Nackdelar
Tar inte alltid medarbetare på allvar, hög byråkrati.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
3.1/10
Europcar
i
Årsta
för 10 år sedan
Omdöme generellt
Biluthyrning är en bransch med väldigt små marginaler och det betyder i praktiken att det ofta är personalbrist och därmed väldigt stressigt! Stämningen är som regel relativt god men lönerna är låga.
Europcar är väldigt grundliga i sin anställningsprocess vilket lovar gott i teorin men verkligheten ser väldigt annorlunda ut, vilket leder till att många bränner ut sig. Jag fick ett mycket trevligt välkomnande men upplärningen och uppföljningen var mindre bra.
Europcar är väldigt grundliga i sin anställningsprocess vilket lovar gott i teorin men verkligheten ser väldigt annorlunda ut, vilket leder till att många bränner ut sig. Jag fick ett mycket trevligt välkomnande men upplärningen och uppföljningen var mindre bra.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?