Jobinside

Kommentarer till omdöme av Jollyroom AB

Gå tillbaka till Jollyroom AB
0.0/10
  
Jollyroom AB 
   Tidigare anställd
   Tjänsteman
för 8 månader sedan
Omdöme generellt
Anxietyroom. RED FLAG!! Jobba inte på Jollyroom! Skydda din hälsa! Jollyroom är sämsta arbetsgivaren! Dålig lön och giftig arbetsmiljö. RUN! NOW!!!!
Fördelar
Inte mkt alls
Nackdelar
Sök inte jobb på Jollyroom. Jollyroom är en jättedålig arbetsplats. Undvik Jollyroom som arbetsgivare. Jollyroom förtjänar inte ditt engagemang!!

Jag jobbade på Jollyroom något längre än de flesta, d.v.s. åren går att räkna på ena handens fingrar med god marginal. Jag gick sönder där, utvecklade kronisk sjukdom. Upplevelsen var absurd, man blir lätt hjärntvättad av den giftiga arbetskulturen. Efter att ha kommit ur den bubblan tänker jag tillbaka på detta anställningsförhållande i termer av en destruktiv, psykiskt nedbrytande relation. Du ger och du ger, känner dig ständigt otillräcklig, blir kontrollerad, mikrostyrd, får dina behov negligerade och lyfter du din röst och säger sanningen om din och dina kollegors verklighet på jobbet blir du gaslightad och straffad.

Ett urval av upplevelser och intryck:

- Stämpelklocka som kontrollerar dig på minuten och ser var du befinner dig när du stämplar in/ut. Det finns inget sunt ge och ta - en strulig morgon och du blir lite sen så får du jobba över motsvarande tid.

- Du ska dessutom stämpla exakt hur mkt tid du lägger på olika uppgifter så att din produktivitet kan mätas. Den får du sen presenterad för dig av chefen i prydliga diagram där du ser hur långt bort från målet du ligger. Ett helt galet högt mål som de beskriver som "Vi har satt det lågt så att alla ska kunna klara det".

- Timkontrakt i många månader innan ev. fast anställning kan ges - trots att de "extra behovstimmarna" de facto är 8-17 varje dag.... Känn dig osäker och utbytbar, så jobbar du på, är flexibel, lydig och inte så gnällig

- Varit sjuk tre gånger på ett halvår  ----> resulterade automatiskt i krav på förstadagsintyg från läkare, som förlängs om du sjukskriver dig en gång till kommande halvår. Levererades till dig med ett "må bra-samtal" där chefen frågar sådant som "Hur tror du att din frånvaro påverkar teamets arbete?" "Vad gör dina friska kollegor för att hålla sig friska?"

- Folk tar knappt paus för de har så mkt att göra. Men det blir ju en del fikapauser så gott som varje vecka ändå som tur är. Alltid någon avtackning och någon välkomstfika för någon ny då personalomsättningen snurrar snabbare än din tvättmaskin centrifugerar.

- Har du en funktionsnedsättning, har varit sjukskriven, i behov av rehab eller nån anpassning? Jättejobbigt, mkt besvärligt, det går inte att lösa i denna verksamhet där alla ska stöpas i samma form. Behöver du ett par minuter paus från datorn för att veva med armarna för att inte få ont? Absolut, men ta då kortare lunchrast. Var en maskin eller bli utköpt, (fast utan någon ekonomisk kompensation, att frivilligt bli av med din anställningstrygghet och bli arbetslös är väl en lockande deal?)

- Varje högsäsong "uppstår" brist på personal på lagret och som tjänsteman förväntas du frivilligt hjälpa till. Inköpsassistenter och grafiska designers är ju billigare att använda till sådant jobb än att anställa vikarier till lagret. Vilket säger en del om lönenivån här. Ingångslönen på en junior tjänstemannaroll är sämre än som vårdbiträde eller personlig assistent.

- Torsdag em. mejlar VDn ut ett megaprojekt med deadline innan helgen, mycket prio. Trots att du redan ligger efter med det du har på bordet.

- Ledningen tycker någon viss mellanchef börjar bli lite trött, hänger inte med i tempot eller verkar lite motvalls: Då ordnas en plötslig omorganisation där dennes roll tas bort och den får ett skämt-erbjudande som den förhoppningsvis tackar nej till så försvinner hen.....

- Kaosorganisation, noll struktur, IT-system kraschar titt som tätt, vänskapskorruption, brandsläckningskultur, stress, tystnadskultur, psykologisk otrygghet, man vet aldrig vad som ska hända, facket motarbetas, HR spelar spel för gallerierna och skönmålar problemen genom att klä dem i andra ord, de hittar på lite tävlingar, personalfester, delar ut godis och andra småtrevliga jippon som "åtgärder" för att stärka trivseln, men tar aldrig tag i de verkliga problemen trots att de sedan länge fått feedback i medarbetarundersökningen. Ägare/ledning visar sådan extrem snålhet och respektlöshet gentemot medarbetarna.

Finns ännu sjukare saker att berätta från Jollyroom, men gör det ej, då jag ej vill peka ut enskilda personer.

Jag ångrar att jag inte slutade tidigare. Skydda din hälsa! Jobba inte på Jollyroom!
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Kommentarer av besökare
Inga kommentarer ännu.

Du måste vara inloggad för att kommentera.