Jobinside

Kommentarer till omdöme av Jollyroom AB

Gå tillbaka till Jollyroom AB
1.4/10
  
Jollyroom AB 
   kundtjänstmedarbetare
för 7 år sedan
Omdöme generellt
Fruktansvärt dålig arbetsgivare som tar ingen hänsyn till sina anställdas behov över huvud taget.

Utvecklingsmöjligheter är lika med 0.

Ledningen är fullständigt inkompetent vilket leder till att företaget befinner sig i en oändlig downwards-spiral då man inte utbilda sina anställda på ett ordentligt sätt.

De flesta säger upp sig efter mindre än 6 månader. Rutin existerar inte bland de anställda då ingen arbetar tillräckligt länge där för att få en bra kompetens igenom hela företaget.

Chefer anser sig själva vara bättre än alla andra. Stämningen är en katastrof. Lönen är bland det sämsta man kan tänka sig och ligger på 18-20 tusen (innan skatt givetvis)beroende på hur många språk man kan.

Ledningen har mer än en gång brutit mot villkoren och gömmer sig bland tvivelaktiga regler och bestämmelser från kollektivavtalet. Även HR spelar ignorans-kortet och ifrågasätter eller kontrollerar inte chefernas agerande och litar istället på deras "förmåga att leda".

De som har familj och speciellt de med barn gör sig företaget av med för att slippa anställda som har behov av VAB, föräldraledighet mm.

Muntliga överenskommelser med sina anställda bryter företaget emot i sista sekund. Se GP:s artikel för mer info om det.

Uppsägningstiden är 3 månader (!) vilket är helt vansinnigt med tanke på jobbet man utför och leder till att man inte har en chans att hitta något annat då ingen arbetsgivare vill vänta såpass länge.

Det prioriteras kvantitet istället för kvalitet vilket man kan se väldigt tydligt på Jollyrooms övriga bedömningar i olika länder via Facebook och andra sociala medier.

Det enda positiva är kollegorna på jobbet men det är tyvärr inget man kan tacka jollyroom för.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Kommentarer av besökare
Inga kommentarer ännu.

Du måste vara inloggad för att kommentera.