Jobinside

Precont Kontrolltjänster

Representerar du arbetsgivaren?

Precont Kontrolltjänster - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor

Så här har Precont Kontrolltjänster bedömts som arbetsgivare:

5.1/10

6 Omdömen

Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?

Alla omdömen

5.0/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 9 år sedan
Omdöme generellt
Kan verkligen rekommendera detta arbete så länge man inte är rädd för att jobba hårt. Detta är inte för dig som vill slappa men du som vill tjäna mycket pengar genom att jobba hårt och inte är rädd för att jobba hårt bör ta ett jobb på Precont. Det blir lätt många timmar som ålderskontrollant och har du tur får du vidare förtroende för andra jobb, men att avancera inom företaget är tufft.

Finns mycket skit att läsa på internet men är du en god arbetstagare är dem en god arbetsgivare, så är det. Var beredd på långa dagar och sen en fet lönecheck i slutet på månaden, oftast 20k+ skattat och klart.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
2.9/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 9 år sedan
Omdöme generellt
För dig som trivs med att jobba mycket under en kort period passar dig detta arbete mycket bra. Man jobbar långa dagar i ganska små och gamla bilar, mellan norr till söder. Du jobbar så mycket eller så lite du vill, men arbetsuppgifterna bli mycket monotona i längden.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
8.7/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 9 år sedan
Omdöme generellt
jag tycker att det var ett kul jobb med varierande arbetsuppgifter. En hel del resande med hotellnätter som passade mig perfekt. Kollegerna var trevliga och i samma ålder. Jobbet passar inte alla men för mig funkade det bra med frihet under ansvar som det heter. Kan rekommendera företaget
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
1.9/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 9 år sedan
Omdöme generellt
Låter som ett roligt och chill jobb, se upp det är det inte! Långa arbetsdagar vanligtvis 8-21 om du ska hinna klart planeringen. Dåliga bilar, hjul som trillar av samt ac som inte fungerar. OB lönen är ett skämt, 18 kr extra i timmen efter 18, och 25 kr extra vid helg. Bor på hotell vid resor, hotellet får kosta 800 kr och du måste dela det med din kollega. Ett skämt till jobb, du kommer aldrig vara hemma igen om du tar jobbet.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
10.0/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 12 år sedan
Omdöme generellt
Väldigt trevligt företag att arbeta för. Ganska låg medelålder på kollegorna, men kul att arbeta med olika människor. En del av uppdragen är lite speciella och det förekommer en del resande, som inte passar alla. Men för de som vill jobba och utvecklas är detta ett kul jobb, även om de inte är något man kanske vill jobba med hela livet. Man fick mkt ansvar och skaffade sig fort bra erfarenheter. En del personal jobbade bara kort tid för de helt enkelt inte passade för jobbet eller tyckte de för jobbigt att resa iväg.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
2.0/10
  
Precont Kontrolltjänster 
för 12 år sedan
Omdöme generellt
Skitlånga arbetspass helt mot reglerna, köra runt hundratals mil i veckan på vintern i småbilar med dåliga däck (nära olyckor hela tiden), ringer man facket får man inge mer jobb, bara timanställda.

Ska du ha ett jobb så gå med i facket innan och skicka kopia på anställningsavtalet till dom. Kul jobb och kul folk att jobba med men lita inte på dom.
Visa betygsstaplar Göm betygsstaplar
Dåligt Neutralt Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?