L'Oréal - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har L'Oréal bedömts som arbetsgivare:
2.4/10
1 Omdöme
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
1
Omdöme
2.4/10
L'Oréal
i
Bromma
för 14 år sedan
Omdöme generellt
Företaget anställer endast juniora personer för att pressa ner lönekostnaderna rejält. Därefter slängs man in i rollen utan någon som helst guidning i hur man faktiskt sköter sitt jobb. Fastän sådant är fallet blir man direkt utsatt för press ovanifrån, och det är inte den som sköter sitt jobb bäst som tar sig framåt, utan den som skriker och hörs mest. Gör man det blir man en favorit hos de franska cheferna, annars är man inte värt någonting.
I och med detta har det resulterat i en extremt hög personalomsättningar, med avtackningar varje fredag. Eftersom alla upplevs väldigt rädda för den kulturen, är alla väldigt måna om att klara sig själva. Övre chefer och kollegor kan därför, när det än passar "offra" sina kollegor för att rädda sitt eget skinn. Företagets nyckelvärden, yttre skönhet, återspeglar verkligen kulturen. På utsidan vackert, men insidan är inte värt ett dugg.
I och med detta har det resulterat i en extremt hög personalomsättningar, med avtackningar varje fredag. Eftersom alla upplevs väldigt rädda för den kulturen, är alla väldigt måna om att klara sig själva. Övre chefer och kollegor kan därför, när det än passar "offra" sina kollegor för att rädda sitt eget skinn. Företagets nyckelvärden, yttre skönhet, återspeglar verkligen kulturen. På utsidan vackert, men insidan är inte värt ett dugg.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?