Loomis Sverige - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har Loomis Sverige bedömts som arbetsgivare:
3.8/10
2 Omdömen
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
2
Omdömen
2.1/10
Loomis Sverige
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Jag blev anställd i början av året och på intervjun fick jag ett intryck av att det skulle vara en väldigt härlig grupp att arbeta i och att arbetsplatsen var mycket lättsam. När jag kommer till jobbet första dagen möts jag av ett väldigt dystert jobblandskap. Medarbetarna sitter och pratar bakom ryggen på varandra och cheferna konstant (framför mig!). Bara under lunchen diskuteras allt ifrån utseende till beteende hos medarbetarna som inte är på plats och det är väldigt mycket backstabbing.
Arbetsuppgifterna som presenterades för mig på intervjun liknande inte de som visades för mig under introduktionen utan involverade fakturering etc, något som inte hade talats om tidigare.
Som sagt var det värsta stämningen på arbetsplatsen, det rådde en extrem hierarki och om man inte verkade rätta in sig i ledet direkt så fick man utstå skitsnack.
Arbetsuppgifterna som presenterades för mig på intervjun liknande inte de som visades för mig under introduktionen utan involverade fakturering etc, något som inte hade talats om tidigare.
Som sagt var det värsta stämningen på arbetsplatsen, det rådde en extrem hierarki och om man inte verkade rätta in sig i ledet direkt så fick man utstå skitsnack.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
5.4/10
Loomis Sverige
för 11 år sedan
Omdöme generellt
Loomis är en bra arbetsgivare, men problemet är att Loomis anställer nya människor hela tiden. Så fort ens provanställning börjar ta slut så säger Loomis upp personen direkt, för att senare anställa en ny. Detta pga att hålla kostnaderna nere, och göra en så stor vinst som möjligt. Vill man ha en tillsvidare anställning så får man ligga i orimligt mycket!
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?