Kommentarer till omdöme av IKEA
2.3/10
IKEA
Anställd
Avdelningschef
för 1 år sedan
Omdöme generellt
Ikea/Ingka AB är i media kända för att vara en bra och attraktiv arbetsgivare. Företaget skryter gärna om hur bra dom är, både miljömässigt, lika lön för likvärdiga arbetsuppgifter och så vidare. Detta stämmer inte med verkligheten då företaget är toppstyrt och betalar lägsta möjliga lön inom kollektivavtalet för att spara pengar. Tyvärr så skiljer det sig i lön inom Ikeas olika bolag. Samma "jobbtitel" kan ibland skilja flera tusen kronor i lön mellan bolagen. Det är mer "creddigt" att t.ex jobba inom Inter Ikea än Ingka AB, och detta återspeglas tydligt i lönespecen. Tråkigt att det är så!
Fördelar
Gratis frukost, Benify, stor arbetsgivare med utvecklingspotential
Nackdelar
Toppstyrt, låga löner, släpar oftast efter när det kommer till att anpassa sig efter nya trender, teknik och innovation
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Kommentarer av besökare
Inga kommentarer ännu.
Månadens högsta betyg
Novasis
9.3
Recipharm
5.1
Villa utsikten
3.8
Consid AB
2.1
Sympati AB
1.9
Visa alla högsta betyg
Månadens lägsta betyg
Sjöbruket AB
0.2
Cykelkraft Malmö
0.7
Brothers
1.3
Capio
1.4
Sjöfartsverket
1.4
Sympati AB
1.9
Consid AB
2.1
Visa alla lägsta betyg
Du måste vara inloggad för att kommentera.