AB Edsbyverken - Anställdas omdömen om lön och andra arbetsvillkor
Så här har AB Edsbyverken bedömts som arbetsgivare:
6.0/10
1 Omdöme
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?
Alla omdömen
1
Omdöme
6.0/10
AB Edsbyverken
i
Edsbyn
för 12 år sedan
Omdöme generellt
Vad ska man säga, ett svenskt "lagomföretag". Lönen ligger något i underkant och den sätts inte efter prestation vilket ibland gör det svårt att motivera sig att göra mer än man behöver, detta gäller både på tjänstemanna- och arbetarsidan.
Utvecklingen sätts till vad man vill göra själv egentligen, ibland kan någon bemöda sig med ett tack. Oftast förekommer inte mer än så.
Själva arbetsmiljön är mycket bra, företaget gör trots allt kontorsinredningar.
Det förekommer mycket "svågerpolitik" på företaget, någonting som gör att kompetensen blir väldigt bristfällig på sina ställen.
Tyvärr så anordnas sällan någonting varken av företaget eller avdelningarna, en klassisk 7-16-arbetsplats med andra ord. Parkeringen är som en myllrande myrstack klockan 16.05 när alla stämplat ut.
Man behöver absolut inte skämmas för att jobba på Edsbyverken, det är ett anrikt och stabilt företag med bra produkter.
Utvecklingen sätts till vad man vill göra själv egentligen, ibland kan någon bemöda sig med ett tack. Oftast förekommer inte mer än så.
Själva arbetsmiljön är mycket bra, företaget gör trots allt kontorsinredningar.
Det förekommer mycket "svågerpolitik" på företaget, någonting som gör att kompetensen blir väldigt bristfällig på sina ställen.
Tyvärr så anordnas sällan någonting varken av företaget eller avdelningarna, en klassisk 7-16-arbetsplats med andra ord. Parkeringen är som en myllrande myrstack klockan 16.05 när alla stämplat ut.
Man behöver absolut inte skämmas för att jobba på Edsbyverken, det är ett anrikt och stabilt företag med bra produkter.
Dåligt
Neutralt
Bra
Lön
Möjlighet till utveckling
Ledning
Möjlighet att påverka
Arbetsmiljö
Medarbetare/stämning
Rekommenderas?